Lite Ernst och Valdoxan

Varit på lab idag och lämnat obligatoriska blodprover inför en medicin som heter Valdoxan. Det är en antidepressiv medicin som ska vara effektiv mot sömnproblem; något jag periodvis har rätt stora problem med. Zinket har dock förbättrat själva djupsömnen, vilket jag är jättetacksam för, men skulle vilja lösa insomnandet. Valdoxan är en ganska simpel medicin på det viset att den aktiverar relativt få receptorer, och inte serotonin utan framförallt melatonin och noradrenalin till skillnad från SSRI. I teorin skulle färre receptorer tala för mindre risk för biverkningar om man är lite känslig som jag är. Återstår att se om den är något att hänga i julgranen, men det är dags att testa medicin i alla fall. Kanske kan vara en liten krycka på vägen.

Istället för fula bilder på lab delar jag med mig av lite roligare bilder på vad jag gjorde efteråt – körde lite Ernst Kirchsteiger. Han kan det där med mindfulness han. Skulle gärna åka på retreat till Ernst. Varit en rätt mysig dag och känner mig rätt hoppfull just nu.

3 thoughts on “Lite Ernst och Valdoxan

  1. Åh vad fint hus 🙂 Och gud vad starkt av dig att våga gå ut offentligt med det du gör… tack!! Din blogg gör att jag känner mig mindre konstig och ensam

    Gilla

Kommentera

