Morgontankar och kludd

img_0125

Började dagen med en obligatorisk kopp kaffe och lite kludd i min målarbok. Det är faktiskt rogivande att få vara lite kravlöst kreativ ibland. Min ångest är ju oftast jobbigast på morgonen när stresshormonet kortisol är naturligt högre. Zink har dock förbättrat det. Passade också på att måla naglarna så man har något roligt att titta på. Har haft väldigt dåligt med tålamod senaste dagarna – nu vill jag bli frisk(are)! Framförallt vill jag att hjärndimman ska bli mildare även på dåliga dagar. De dagarna då hjärndimman lättar är som julafton; man blir euroforisk och det talar väl också för hur pass påfrestande den är att leva med.

Har kommit på en hel del intressanta saker jag vill ta upp på bloggen framöver så kom gärna tillbaka och titta då och då. Har gjort en del fynd längs vägen vad gäller psykisk ohälsa som kommer dyka upp här och kommer fortsätta testa och utvärdera för ett ökat välmående och mindre stress och ångest.

Kommentera

